چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
دارالحدیث

حوزه/ مراسم رونمایی از کتاب های کودک و نوجوان و کتاب های جوان تولیدی موسسه دارالحدیث عصر امروز در کتابخانه آیت الله العظمی خامنه ای قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا، دراین مراسم  گفت: در گذشته فعالیت های موسسه دارالحدیث عرصه های خاصی داشت، ولی این موسسه فعالیت خود را گسترش داده است.

وی افزود: این موسسه در کنار فعالیت های تخصصی به دنبال کتاب های کودک و نوجوان است و می خواهد که مخاطبان خود را گسترش دهد و وارد فضای گفتمانی این نسل شود.

معاون دارالحدیث بیان کرد: اگر نگاهی عمیق به عرصه رسانه روز دنیا داشته باشیم باید گفت که متاسفانه امروز بازی های کودکان تفاوت کرده است و کودکان بیشتر به دنبال بازی های رایانه ای می روند و توجهی به کتاب ندارند.

وی گفت: در این شرایط که کتاب در حاشیه رفته است، حال اگر کتاب خوبی هم در دسترس کودکان نباشد مشکل بیشتر خواهد شد؛ به همین دلیل این موسسه در نظر دارد که کتاب هایی در جهت نشر فرهنگ دینی ویژه این سنین منتشر کند.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا با اشاره به ویژگی های رونمایی این آثار تصریح کرد: خوشبختانه با همکاری با نهاد کتابخانه های استان قم کتاب های این مرکز به کتب با خط بریل که ویژه نابینایان کشور است در این مرکز تولید خواهد شد.

وی اظهاکرد: سایت انتشارات دارالحدیث امروز برای اولین بار راه اندازی شده است؛ در این سایت تمام آثار دارالحدیث در بخش های خردسال و نوجوان و جوان و بزرگسال و... گنجانده شده است و مردم می توانند آثار مورد نظر خود را از این سایت دریافت کنند؛ موسسه به افرادی که بیشترین خرید را از طریق اینترنتی از محصولات این موسسه انجام می دهد نیز با جوایز نفیس تقدیر می کند.

بر اساس این گزارش: حجت الاسلام والمسلمین جباری مدیر کل کتابخانه های استان قم نیز  در سخنانی به اهمیت کتاب و کتابخوانی در جامعه پرداخت.

وی در ادامه موسسه دارالحدیث را یکی از بهترین موسسات فرهنگی کشور در زمینه اعتلای فرهنگ دین خواند که نگاه خاصی به ادبیات حوزه کودک و نوجوان دارد.

گفتنی است. در این مراسم 9 کتاب تخصصی ویژه کودکان و نوجوان با موضوعات مرتبط با دین و معنویت با دو فرمت فارسی و خط بریل با عناوین از قرآن بیشتر بدانیم، نجوای عاشقانه موسی، من ازدواج نمی کنم، سایه روشن، قشنگترین هدیه، مرد بارانی، در بهشت ایمان، رونمایی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha